Zpracování dokumentace
Pracovně bezpečnostní, případně požární dokumentaci, lze zpracovat (stejně jako mnoho jiných věcí) dobře, rychle a levně. Bohužel lze vždy dodržet jen dva z uvedených tří způsobů. Variantě "rychle a levně" se úmyslně vyhýbáme, neboť výsledek obvykle nevede k lepší prevenci úrazů, nemocí z povolání a požárů, ani nepomůže při potenciálních soudních sporech, zákaznických nebo jiných auditech, a už vůbec nepřispěje k tomu, aby takové dokumentaci rozuměli ti, kteři ji mají používat nebo se jí řídit, pokud už ji vůbec vzali do ruky a přečetli.
Umíme účinně asistovat při sestavení dokumentace vyžadované právními předpisy nebo systémovými normami, přitom se snažíme vždy respektovat následující pravidla:
- rozsah dokumentace udržovat na nutném minimu co do rozsahu,
- srozumitelnost, přehlednost a identifikovatelnost
- uvádět, jak naplnit právní nebo jiný oprávněný požadavek v konkrétních podmínkách, nikoliv jej papouškovat (přepisovat),
- integrace s již existující dokumentací organizace,
- automatizovat, co lze automatizovat,
- využívat dostupné ICT prostředky tak, aby dokumentace sloužila lidem, nikoliv lidé dokumentaci.
K podpoře řízení dokumentace, resp. vedení jejích přehledů včetně vyhledávání, aktualizaci, integraci s moderními dokumentovými úložišti lze využít náš nástroj RISCON, a to jak na podnikové síti, tak na podnikových intranetech nebo na internetu prostřednictvím zabezpečeného připojení. Nic není nemožné...
***