Prevence rizik
Prevence rizik je jednou ze základních služeb, kterou na základě smluvního vztahu poskytujeme. Pokud jste organizace s počtem 25-ti nebo více zaměstnanců, platí podle platných právních předpisů povinnost zaměstnavatele zajišťovat úkoly v prevenci rizik prostřednictvím odborně způsobilé osoby, pokud zaměstnavatel sám není k tomu odborně způsobilý.
Totéž platí i pro organizace menší, pokud k tomu nemají tzv. "potřebné informace".
Standartními součástmi služeb prevence rizik jsou zejména:
- asistence při identifikaci nebezpečí a hodnocení souvisejících rizik možného ohrožení bezpečnosti a zdraví zaměstnanců klienta plynoucích ze strojů, materiálů či pracovního prostředí,
- asistence při navrhování opatření vedoucích k eliminaci nebo k minimalizaci rizik možného ohrožení bezpečnosti a zdraví zaměstnanců klientů při používání strojů a při nakládání s materiály, včetně navrhování vhodných technických parametrů pro výběr osobních ochranných pracovních prostředků,
- asistence při navrhování opatření pro případy poskytování první pomoci, zdolávání havárií a požárů, evakuace zaměstnanců klientů a pro případy jiného vážného nebezpečí,
- asistence při zpracovávání návrhů na zařazení prací do kategorií podle příslušných obecně závazných právních předpisů,
- namátkové kontroly úrovně péče o bezpečnost a ochranu zdraví při práci, stavu technické prevence a dodržování zásad bezpečnosti práce,
- zpracovávání návrhů nebo úpravy vnitřních předpisů organizace klienta v oblasti pracovního zdraví a bezpečnosti tak, aby byly v souladu s požadavky obecně závazných právních předpisů,
- školení managementu a dalších osob, která budou potřebná pro zajištění výše uvedených úkolů,
- na požádání asistence při jednání klienta s orgány státního odborného dozoru, s orgány ochrany veřejného zdraví, se závodním lékařem (závodními lékaři) případně dalšími orgány státní správy, pokud se jednání vztahuje k pracovnímu zdraví a bezpečnosti,
- na požádání asistence při zjišťování příčin a zdrojů pracovních úrazů a nemocí z povolání, asistence při navrhování opatření proti opakování podobných úrazů nebo nemocí z povolání v organizaci klienta,
- využívání služby „RISCON – Public Cloud“ pro správu a organizaci informací spojených s pracovním zdravím a bezpečností v návaznosti na příslušné Všeobecné smluví podmínky, přičemž má klient možnost využít snížených sazeb poplatků za využívání této služby.
Výše uvedené služby jsou obvykle, není-li uvedeno nebo dohodnuto z konkrétních důvodů jinak, účtovány sazbou za odpracovaný čas a nikoliv za paušál. Lze tak z pozice klienta mnohem snáze ovládat související náklady. S každým vyúčtováním je zasílán i detailní přehled ve prospěch klienta provedených činností.
***