Systém RISCON každému zaměstnavateli pomáhá v těchto oblastech

Bezpečnostní profily Evidence úrazů a nehod Plánování & evidence školení
Každý zaměstnavatel je povinen vyhledávat nebezpečí, hodnotit rizika a přijímat preventivní opatření. Tento úkol lze s RISCONem přehledně zvládnout, uchovávat, kontrolním orgánům ukázat a ještě z toho tisknout přehledné, stručné a jasné bezpečnostní instrukce pro zaměstnavatelův provoz/činnosti apod. Od prvotního zapsání události až po výtisk záznamu o úrazu může být využita tato elektronická agenda přístupná odkudkoliv. Nastavte si, kdo má být při záznamu takové události automaticky informován, vytvářejte příslušné záznamy, je-li to potřeba. V seznamu zaznamenaných událostí, tj. úrazů, nehod, havárií apod. lze provádět různé kvantitativní i kvalitativní analýzy, časové řady, atd. Definujte školení, zpracujte jeho program/osnovu, naplánujte jej příslušným zaměstnancům, vytiskněte za pár vteřin prezenční listinu, taktéž za pár vteřin školení zaneste do archivu, analyzujte náklady a čas spotřebovaná školením, optimalizujte, zjistěte efektivitu vašich školení apod.
Plánování & evidence lékař. prohlídek Složky zaměstnanců Organizace a základní požadavky
Určete druhy požadovaných náplní lékařských prohlídek, určete jejich periody, přiřaďte relevantní náplně jednotlivým zaměstnancům, vytvářejte snadno žádosti o lékařské posudky; využijte funkce automatického asistenta plánování LPP; snadno zaneste výsledky provedených prohlídek zpět do databáze, udržujte přehled o příslušných zdravotních omezeních; automaticky informujte příslušné vedoucí. Pamětníci si vzpomenou na "Průkaz BOZP" kde bylo o zaměstnanci všechno. S námi můžete mít tento průkaz vyladěný technologií pro 21. století. Kdykoliv, odkudkoliv víte, kdo byl kdy z čeho proškolen, na jakých pozicích může pracovat, kdy má být proškolen znovu a kdy má jít na preventivní prohlídku, jaká jsou zdravotní omezení, co za ochranné prostředky je potřeba přidělit, ... . Počet zaměstnanců nehraje roli. Vytvářejte firmy, vytvářejte organizační útvary (oddělení), vytvářejte pracoviště, vytvářejte pracovní místa. K pracovním místům přidejte požadavky na školení, požadavky na zdravotní způsobilost a za moment zjistíte, kdo z vašich zaměstnanců má správně individuální plán školení nebo individuální náplň lékařské prohlídky, případně je nechte automaticky zkorigovat. Pokud jsou správně zpracovány bezpečnostní profily, nechte si poradit, jaké požadavky na školení a jaké požadavky na prohlídky jsou potřeba.
Kontroly, audity, inspekce Organizační plánování Plánování & evidence akcí na TZ
Zaznamenávejte zjištění z jednotlivých kontrol, auditů, preventivních prohlídek, přezkoumání apod. K jednotlivým zjištěním přidávejte fotografie, klasifikujte je, a pokud se jedná o zjištění poukazujícího na nějakou neshodu nebo slabou stránku, naplánujte automaticky sledované opatření s konkrétní odpovědností a stanoveným termínem. Z jednotlivých událostí tiskněte zprávy a předávejte je příslušným adresátům. Statisticky vyhodnocujte zaznamenaná zjištění podle času, podle množství, podle pracovišť či podle osob, které jej zaznamenaly... Často se stává, že některá zvažovaná opatření vyšumí do ztracena. Sestavujte akční plány, rozdělte odpovědnosti a termíny pro jednotlivé nebo opakující se akce. Nechte se pravidelně e-mailem informovat o blížících se nebo prošlých termínech. Analyzujte zpětně, kdo stanovené úkoly plní včas či kdo má obvykle zpoždění a jak dlouhé. Získejte kontrolu nad svými plány. Definujte nejrůznější skupiny technických zařízení. Stanovte si pro tyto skupiny typické akce, které na nich mají být pravidelně prováděny (testy, prohlídky, zkoušky, revize, kontroly). Naplánujte akce na všechna vaše technická zařízení. Určete osoby odpovědné za jednotlivá zařízení a jednotlivé naplánované akce. Nechte se e-mailem informovat o blížích se nebo prošlých termínech. Sledujte, pro která zařízení máte provedenu rizikovou analýzu nebo která jsou v souladu s požadavky CE.
Přestupky Odpovědnosti Školící akce
Pokud chcete, můžete privilegovaným uživatelům zpřístupnit funkce pro zaznamenávání přestupků. Tyto záznamy lze zpětně prohlížet, analyzovat a na základě výsledků přijímat příslušná opatření. Jednou ze zákonných povinností zaměstnavatele je stanovení odpovědností za nejrůznější záležitosti. Udržujte přehled, kdo má za co jakou odpovědnost. Nechte se upozornit, když někdo s příslušnou odpovědností vaši firmu nebo organizaci opustí, aby se zajistila její bezproblémová kontinuita. Spojte příslušnou odpovědnost s konkrétním aplikovatelným právním požadavkem. Získejte podklady pro písemná jmenování, pokud je potřebujete. Vytvořte a průběžně udržujte kalendář školících akcí bez ohledu na to, zda se jedná o akce interně organizované nebo za nimi musíte cestovat. Kalendář těchto akcí je ve vaší organizaci automaticky zveřejněn. Nechte uživatele na tyto akce přihlašovat účastníky. Systém RISCON vám dokonce pomůže online zjistit, kdo z vašich zaměstnanců by se měl příslušné školící akce zúčastnit.
Řízení dokumentace Právní požadavky Aplikovatelné právní požadavky
Vytvořte si inteligentní seznam vlastní řídící dokumentace. Mějte přehled o všech směrnicích, postupech, instrukcích a dalších řízených dokumentech. Jednotlivým dokumentům přidělte odpovědné uživatele a lhůty povinného přezkoumání. Odpovědní uživatelé budou automaticky informování o blížících se nebo prošlých lhůtách přezkoumání. Nedopusťte, aby někdo postupoval podle zastaralého dokumentu, seznam propojte hypertextovým odkazem s konkrétním obsahem příslušného dokumentu. Vyberte si právní požadavky, jejichž změny chcete sledovat, ať se jedná o zákony, vyhlášky, nařízení vlády nebo závazné technické normy. Na jedno kliknutí zjistěte, kde byly v poslední době změny. Přestaňte plýtvat časem na udržování vlastního "registru právních požadavků". V systému RISCON je tento registr udržován automaticky našimi specialisty a každá změna je online ihned po uložení. Ze sledovaných právních požadavků si vyberte ty, které se na vaši organizaci nebo firmu vztahují. U těchto požadavků můžete provádět a explicitně zaznamenávat tzv. hodnocení souladu v návaznosti na požadavky norem řady ISO 14000, ISO 9000, OHSAS 18000 resp. připravovanou ISO 45000. Určené aplikovatelné právní požadavky můžete dále využívat např. při zaznamenávání zjištění z kontrol a tuto práci tak ještě více urychlit a usnadnit.
Chemické látky a směsi Specifikace ochranných prostředků Lock Out & Tag Out / LOTO
Zařiďte si evidenci používaných látek a směsí. Vložte si odkazy na příslušné bezpečnostní listy. Zjistěte a zaznamenejte maximální možná množství těchto látek na vašich pracovištích. Nechte si automaticky průběžně udržovat analýzu ve vazbě na sledování koeficientů v souvislosti s prevencí havárií v souvislosti s chemickými látkami. Vytvářejte pravidla pro nakládání unifikovaného vzhledu. Umožněte všem odpovědným osobám přístup k těmto informacím, kdykoliv to potřebují. Udržujte si vlastní seznam specifikací osobních ochranných pracovních prostředků. Využívejte jej při sestavování bezpečnostních profilů vašich činností. Analyzujte, kde všude který ochranný prostředek používáte a získejte podklady pro optimalizaci nákladů. Spojujte specifikace s konkrétními produkty konkrétních výrobců. Zajištění zařízení před působením nežádoucích energií nebo nahodilým spuštěním je zásadní, pokud se někdo pohybuje v nebezpečném prostoru, kde by taková událost mohla vést k tragédii. Identifikujte tato místa a udržujte jejich přehled. Spojujte je s návodkami a postupy, jak které zařízení správně zajistit před zahájením údržby, servisu nebo jiné akce vyžadující vstup do nebezpečného prostoru, kde jedna chyba může vést k nenapravitelné tragédii.
Evidence odpadů Evidence zdrojů znečištění ovzduší Evidence odpadních vod
Vytvořte si vlastní interní katalog a propojte jej s oficiálním katalogem v návaznosti na příslušné právní předpisy. Evidujte, kdo od vás příslušný druh odpadu odebral, kdy a v jakém množství. Vytvořte si vlastí registr právnických nebo podnikajících fyzických osob oprávněných k nakládání s příslušným druhem odpadu, s nimiž spolupracujete. Vytvářejte a sledujte navazující analýzy nebo si nechte připravit podklady pro roční hlášení. Elektronické napojení na ISPOP připravujeme. Veďte si přehled o vašich zdrojích znečištění ovzduší, pokud nějaké provozujete. Vložte záznamy o tom, jaké školdliviny na těchto zdrojích je potřeba sledovat (měřit) a jak často, případně jaké jsou limity. Zaznamenávejte si údaje z jednotlivých měření a sledujte jejich vývoj v čase či provádějte jiné potřebné analýzy. Kam odcházejí odpadní vody produkované vaší firmou nebo organizací? Mějte přehled o jednotlivých výpustích. Zaznamenejte si, jaké škodliviny na výpustích máte podle rozhodnutí příslušného vodoprávního úřadu sledovat. Sledujte jednotlivá měření a pozorujte jejich vývoj nebo nad nimi provádějte jakékoliv jiné analýzy. Sledujte množství vypouštěných odpadních vod stejně jako jejich "kvalitu". Množství a kvalitu lze sledovat i u čerpaných nebo dodávaných vod.
Provozní záznamy a deníky Výkazy času údržby Podněty od zákazníků a jejich řešení
Pro technologické celky veďte si elektronické provozní deníky. Zjistěte, kdo a kdy převzal směnu a za jakých podmínek. Se směnovými záznamy vytvářejte požadavky na údržbu, které jsou automaticky odesílány e-mailem těm, kdo mají údržbu na starosti. Sledujte, jak rychle zareagují. Kdykoliv se podívejte na seznam požadavků na údržbu, které jsou momentálně v řešení. Nechte si od údržby zaznamenat zpětné hlášení. Vše můžete zpětně analyzovat a následně optimalizovat. Sledujte, jaká operace údržby byla provedena na kterém zařízení. Zaznamenávejte údaje o tom, jak dlouho zásah trval, jaká byla jeho příčina a další zajímavé souvislosti. Nechte si kdykoliv zpracovat analýzu na téma, kde jsou poruchny nejčastěji, na jakém pracovišti dochází nejčastějí k zásahům údržby v důsledku chyb nebo nevhodných zásahů obsluhy a mnoho dalšího... Zaznamenávejte si podněty od vašich zákazníků. Na základě těchto podnětů, nelze-li je operativně řešit, naplánujte úkoly s určenou odpovědností a termínem. Sledujte plnění těchto úkolů a včas sdělte příslušnou informaci zpět konkrétnímu zákazníkovi nebo osobě, která podnět oznámila. Vše můžete zpětně analyzovat např. formou časových řad.
Povolování nebezpečných prací Bezpečnostní pozorování Kontrolní seznamy
Sdílejí-li dva zaměstnavatelé jedno pracoviště, musí se vzájemně písemně informovat o nebezpečích a rizicích a přijatých opatřeních. Mnoho situací však nelze řešit dříve než jsou jasné podmínky, za nichž akce proběhne. To lze řešit písemným povolením nebezpečných prací. Využívejte průvodce vystavením Povolení. Určete kde, co a za jakých podmínek bude probíhat, vyměňte si informace o nebezpečích a dejte záležitostem řád. Nedopusťte, aby chybnou informací došlo ke zbytečným nehodám, úrazům nebo úmrtím. Každé povolení se uloží do databáze pro zpětnou analýzu nebo opakované použití. Založte si projekt bezpečnostního pozorování. V rámci projektu definujte okruhy a otázky, které budou předmětem pozorování. Určete v rámci organizace skupinu pozorovatelů a počet pozorování za jednotku času. Provedená pozorování zaznamenávejte zpět do databáze. Zjištěné poznatky využijte pro stanovení preventivních opatření. Opatření monitorujte přidělením termínu a konkrétní odpovědnosti. Zpětně analyzujte pozorované činnosti, pozorovaná místa nebo samotné pozorovatele stejně jako definované okruhy nebo konkrétní otázky. Některé postupy musí být provedeny v krocích podle předem stanoveného pořadí. U něčeho je potřeba nezapomenout zkontrolovat např. všech 23 položek. Pro tyto a mnohé další si vytvořte libovolně velkou sadu kontrolních seznamů. Kontrolní seznamy budou vždy online k dispozici. Stačí si ten správný jen vytisknout a "Akce!".

Existuje racionální důvod, proč nemít vše výše uvedené k dispozici od 800,- Kč měsíčně za uživatelský účet?
release 3.58, (c) 2014-2024 RISCON s.r.o.